26.3.2010

Pääsiäiskortteja

Olen enemmän Joulu- kuin Pääsiäiskortti-ihminen. Oikeammin olen siis Jouluihminen... Isovanhemmille minulla on tapana lähettää Pääsiäiskortit, niin tänäkin vuonna. Tässä ne kaksi itse väsättyä (isovanhemmat eivät lue blogeja, joten voin hyvillä mielin paljastaa nämä jo nyt).



Kummankin pohjana on käsintehdystä kartongista (en minä!!) valmistettu korttipohja. Puuterivärejä, pitsiä ja rusetteja...sillä teemalla tässä nyt tänä vuonna on menty, niin miksei näidenkin kanssa. 

Kun puhun isovanhemmista, tarkoitan tietenkin vanhempiani ja anoppiani. Mikähän siinä onkin, että lapsiperheessä (meidän perheessä on kolme lasta: minä, mieheni ja meidän pikku, joka käy jo toista kymmentä) käsitteet muodostetaan aina ikään kuin lapsen näkökulmasta? Olen tosin kieltänyt jyrkästi miestäni kutsumasta minua "äidiksi". Pikku saa tietysti kutsua emoaan äidiksi, ja saa sanoa mutsiksikin. Mutsi on jopa mieluisampi, sillä inhoan ääkkösistä. Ja Pääsiäisessähän niitä riittää!

Helmi

Ei kommentteja: